Käyttöehdot

1. Yleistä

Nämä käyttöehdot koskevat Lääkärikeskus Aava Oy:n (”Aava”) verkkokauppaa. Verkkokauppa tarjoaa Aavan omia palveluita. Palvelun suorittajana voi toimia Aavan henkilökunta tai terveydenhuollon ammattihenkilöt. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Aavan ja asiakkaan välisessä kauppasuhteessa. Tilauksen tekeminen edellyttää ehtojen hyväksymistä.

Aava pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan niiden tekohetkellä voimassa olevia ehtoja. Muutokset astuvat voimaan välittömästi, ellei pakottava lainsäädäntö toisin määrää.

2. Asiakas

Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen, tai alle 18-vuotiailla on oltava huoltajan suostumus. Asiakas sitoutuu antamaan oikeat ja täydelliset tiedot tilauksen yhteydessä. Kuluttajakaupassa noudatetaan Suomen ja EU:n kuluttajansuojalainsäädäntöä.

3. Tuotteet, palvelut ja hinnasto

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron (alv 24 %), ellei toisin ilmoiteta. Tuotteiden ja palveluiden hintojen muutokset astuvat voimaan välittömästi, eivätkä vaikuta jo tehtyihin tilauksiin. Mikäli hinnassa on ilmeinen virhe, Aava pidättää oikeuden olla toimittamatta tuotetta virheelliseen hintaan. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, joka sisältää tilatut tuotteet ja palvelut.

4. Maksutavat

Maksu hoidetaan tilauksen yhteydessä, ellei toisin sovita. Käytettävissä olevia maksutapoja ovat muun muassa yleisimmät verkkopankit, maksukortit sekä MobilePay. 

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

5. Toimitus ja suoritus

Lahjakortit ja palveluiden varmistukset toimitetaan sähköisesti sähköpostitse. Toimitusaika vaihtelee palvelu- ja tuotekategorian mukaan, ja tarkemmat tiedot annetaan tilausvahvistuksessa. Asiakas vastaa siitä, että sähköpostiosoite on oikein.

6. Peruutusoikeus ja palautukset

Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän peruutusoikeus käyttämättömille palveluille ja myyntikelpoisille tuotteille. Palautuksen kustannuksista vastaa asiakas, ellei kyseessä ole tuotevirhe. Palveluiden peruutusoikeutta ei ole, jos palvelu on jo aloitettu.

7. Virheellinen toimitus tai tuote

Mikäli toimitus on virheellinen, tulee asiakkaan ilmoittaa siitä Aavan asiakaspalveluun 14 päivän kuluessa. Aava vastaa vain omien tuotteidensa ja palveluidensa virheistä.

8. Vastuunrajoitus

Aava ei vastaa ylivoimaisesta esteestä johtuvista toimitusviiveistä tai -ongelmista. Aava ei myöskään vastaa asiakkaan toiminnasta johtuvista virheistä tai vahingoista. Vastuu rajoittuu tilatun tuotteen tai palvelun arvoon.

9. Tietosuoja

Asiakkaan henkilötietoja käsitellään tietosuojalainsäädännön mukaisesti. Lisätiedot löytyvät Aavan tietosuojaselosteesta.

10. Erimielisyyksien ratkaiseminen

Kaikki riitatilanteet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Asiakas voi tarvittaessa saattaa erimielisyyden kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Riitatilanteissa sovelletaan Suomen lakia, ja asia voidaan käsitellä asiakkaan kotipaikan käräjäoikeudessa. Yritysasiakkaan on saatettava riita-asia käräjäoikeuden ratkaistavaksi Aavan kotipaikan käräjäoikeudessa.