Användarvillkor
1. Allmänt
Dessa användarvillkor gäller för Lääkärikeskus Aava Oy ("Aava") onlinebutik. Webbutiken erbjuder Aavas egna tjänster. Aavas personal eller vårdpersonal kan utföra tjänsten. Dessa villkor gäller i affärsrelationen mellan Aava och kunden. För att göra en beställning krävs godkännande av villkoren.
Aava förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor utan föregående meddelande. Beställningar är föremål för de villkor och villkor som gäller vid den tidpunkt de görs. Ändringarna träder i kraft omedelbart, om inte tvingande lagstiftning föreskriver annat.
2. Kunden
Kunden måste vara myndig, eller de under 18 år måste ha målsmans medgivande. Kunden förbinder sig att lämna korrekta och fullständiga uppgifter vid beställning. Finlands och EU:s konsumentskyddslagstiftning följs inom konsumenthandeln.
3. Produkter, tjänster och prislista
Alla priser inkluderar mervärdesskatt (moms 24%), om inget annat anges. Förändringar i priserna på produkter och tjänster träder i kraft omedelbart och påverkar inte redan gjorda beställningar. Om det finns ett uppenbart fel i priset förbehåller sig Aava rätten att inte leverera varan till felaktigt pris. Alla beställningar bekräftas via e-post, som innehåller de beställda produkterna och tjänsterna.
4. Betalningsmetoder
Betalningen behandlas vid beställningstillfället, om inte annat avtalats. Tillgängliga betalningsmetoder inkluderar de vanligaste nätbankerna, betalkort och MobilePay.
Paytrail Oyj (2122839-7) verkar som leverantör av betalningsförmedlare och i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj står som mottagare av betalningen på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har en betalningsinstitutionslicens.
Paytrail Oyj, företagsnummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
5. Leverans och prestanda
Presentkort och tjänstebekräftelser levereras elektroniskt via e-post. Leveranstiden varierar beroende på tjänst och produktkategori och mer detaljerad information finns i orderbekräftelsen. Kunden ansvarar för att mailadressen är korrekt.
6. Ångerrätt och returer
Enligt konsumentskyddslagen har kunden 14 dagars ångerrätt för oanvända tjänster och säljbara produkter. Kunden står för kostnaderna för returen, såvida det inte rör sig om ett produktfel. Det finns ingen rätt att avbryta tjänster om tjänsten redan har startat.
7. Felaktig leverans eller produkt
Om leveransen är felaktig ska kunden meddela Aavas kundtjänst inom 14 dagar. Aava ansvarar endast för fel i sina egna produkter och tjänster.
8. Ansvarsbegränsning
Aava ansvarar inte för leveransförseningar eller problem orsakade av force majeure. Aava ansvarar inte heller för fel eller skador orsakade av kundens verksamhet. Ansvaret är begränsat till värdet av den beställda produkten eller tjänsten.
9. Dataskydd
Kundens personuppgifter behandlas i enlighet med dataskyddslagstiftningen. Mer information finns i Aavas sekretesspolicy .
10. Tvistlösning
Alla tvister löses i första hand genom förhandling. Kunden kan vid behov hänskjuta tvisten till Konsumenttvistenämnden. Vid tvist gäller finsk lag och ärendet kan handläggas i tingsrätten på kundens hemort. Företagskunden ska få tvisten löst av tingsrätten i tingsrätten på Aavas hemort.